יום עיון והוקרה למתנדבי של"מ בחינוך.

13.05.2018

 

כמידי שנה התקיים ב - 9/5/18 כנס מתנדבי של"מ בחינוך בשיתוף משרד החינוך. הפעם היה זה יום עיון והוקרה למתנדבי התכניות "קריאה בהנאה" ו"בלב העניין", שהתקיים ב - במתנ"ס קדימה-צורן.


את הכנס פתחה אורנית דקל, מנכ"לית תנועת של"מ בדברי ברכה והוקרה למתנדבים והודתה למארגני הכנס. התמלאנו גאווה לשמוע, כי מספר המתנדבים בשל"מ עלה ל – 17,000 איש וכי התנועה לא מפסיקה להתחדש ולהוסיף יוזמות כמו התוכנית החדשה "אנגלית מדוברת" ועוד.


אחריה דיבר מר אליקים רובינשטיין, שהיה שופט בבית המשפט העליון ונשא בעוד תפקידים חשובים במדינה. הוא ציין כי ההתנדבות הייתה מושרשת בעמינו עוד מימי התנ"ך, בימי ישיבתם בגולה ועד היום. דבריו תובלו בהומור רב וגרמו לפרצי צחוק בקהל.
לאחר דברי מר רובינשטיין עלתה לבמה מיכל ארצ'רד ממשרד החינוך וממובילי "קריאה בהנאה" ונשאה דברים.


הרצאה ראשונה נתנה ע"י ד"ר שיבולת זית ממכללת בית ברל. היא הובילה אותנו לעולם המעשיות וסיפורי הילדים והראתה לנו עד כמה הם שבויים בסטריאוטיפים של חלוקת התפקידים המסורתית במשפחה, קרי, האב עובד מחוץ לבית והאם עוסקת בעבודות הבית וחינוך הילדים. בספור מיץ פטל של חיה שנהב רואים את האריה המסמל את הגבר היוזם והפעיל לעומת הג'ירפה המסמלת את האישה הנכנעת, חסרת האונים המסכימה לכל הצעה. לעומת זאת אפשר כבר לראות שבירה והיפוך הסטראוטיפים הנ"ל בספרות הילדים החדשה, כמו בספר "אבא עושה בושות" של מאיר שלו או הספר "אבא בורח עם הקרקס" של אתגר קרת בו רואים את אבא במטבח ואמא עובדת מול המחשב. קריאתה ושיחתה של המרצה גרמו לנו הנאה צרופה ופקחו את עינינו לנושאים הנ"ל.


הרצאה שנייה נתנה ע"י ד"ר ורדה גרין מאוניברסיטת תל-אביב על התחדשות ואתגרים בגיל השלישי. בין היתר למדנו, כי בישראל מאריכים ימים וזאת בגלל מספר סיבות: א. גנטיקה, ב. מערכת בריאות טובה, ג. תזונה ים תיכונית, ד. צריכת אלכוהול נמוכה יחסית, ד. לכידות משפחתית וחברתית. ה. אורח החיים: עבודה, פעילות גופנית, פעילות מנטאלית. ה. טכנולוגיות רפואיות.
לאחר הפסקה וארוחת צהריים שמענו את הרצאתו של ד"ר צבי ברק, מומחה במדעי ההתנהגות בנושא: "להיות מצויין". הרצאתו היתה מופע של שכל והומור. קיבלנו טיפים לחיים ולהצלחה.


את היום המעניין והמרתק הזה סיימה הזמרת שולי נתן בתכניתה "שיעור מולדת" בה הנעימה לנו בקולה המיוחד בשירים וסיפורים מתולדות המדינה. ובטוב ליבנו בשירה קמו מהקהל ורקדו לצלילי קולה ונגינתה של שולי נתן.
אנחנו מתנדבי סניף קרית מוצקין, נהנינו מאוד מהיום המעשיר והמגוון הזה ויצאנו נשכרים.


תודה רבה נתונה למארגנות הארוע: חיה שקד, רכזת ארצית של"מ בחינוך, יעל פז, רכזת ארצית "קריאה בהנאה" ממשרד החינוך, ריקי לאופר, רכזת ארצית "קריאה בהנאה" מתנועת של"מ וכל העוזרים על ידם.
כתבה וצילמה: הדסה שפינר, רכזת בסניף קרית מוצקין.

powered by ATARIX